Geen telefoon op woensdag

 

 

Communicatie kent vrijwel geen grenzen in tijd of plaats meer.  Het aantal devices is ongekend hoog.  Het brengt niet alleen oneindig veel mogelijkheden mee, maar ook verwachtingen. De telefoon maakt dikwijls bij velen een inbreuk op hun werkplanning. We leven de dag op vandaag in een 24-uurs economie. Iedereen is altijd en overal bereikbaar. Maar wil je dat?  Hoe bereikbaar moet je bedrijf eigenlijk zijn?

 

De druk om bereikbaar te zijn is hoog. Het is niet voor elk bedrijf weggelegd om 24/7 medewerkers paraat te hebben. Daarom is het belangrijk om goed te bepalen welke bereikbaarheid je kunt en wilt bieden.

 

Lijkt het je niet zalig? Een dag geen enkele telefoon die rinkelt. Eén hele dag niet bereikbaar te hoeven zijn en een dagje lekker kunnen doorwerken.

 

Soms ben je de eeuwig rinkelende telefoon zat en wil je een einde maken aan de bereikbaarheidsterreur. Hoe pak je dit aan?

 

 Wil jij geen speelbal meer zijn van de omstandigheden? Lees dan snel mijn tips hieronder om eens een dagje lekker door te werken.

 

 

Tips:

 

  • Maak een duidelijke afspraak in overleg met je team, welke dag het best past voor iedereen om zo op die dag zo productief mogelijk te werken.

  • Eens een dag gekozen, wees daar dan ook consequent in.

  • Zet voor de ganse dag je antwoordapparaat aan en ook je voicemail ( ja, zet ook je mobiele telefoon uit )

  • Spreek intern af dat je enkel voor noodgevallen of voor medewerkers bereikbaar bent.

  • Vertel duidelijk op je antwoordapparaat dat je achter gesloten deuren werkt op bv woensdag dat men je kan bereiken via mail of men een bericht kan na laten en je deze zal beantwoorden de volgende dag.

  • In plaats van een antwoordapparaat kan je ook dit uitbesteden aan een telefonische permanentiedienst. Jouw telefoongesprekken worden dan automatisch omgeleid naar dit bedrijf. Jouw inkomende oproepen worden snel, correct en adequaat beantwoord in uw naam. Volgens jouw richtlijnen zetten zij de juiste stappen om vragen of situaties op te lossen en zorgen ervoor dat de kwaliteit van uw communicatie behouden blijft.

  • Plan na 2 maand een interne evaluatie in of er inderdaad productiever wordt gewerkt, er nog obstakels of er nog weerstanden zijn, waar er nog verbeterpunten zijn….

  • En mijn klanten dan? Ik hoor het je zo denken. Mensen zijn gewoontediertjes in het begin zal er zo wel een beetje weerstand zijn maar uiteindelijk worden ze het gewoon en wordt het als normaal beschouwd. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn boekhouder ’s maandags achter gesloten deuren werkt en als ik iets moet weten dan mail ik hem. Als het dringend is en het brandt dan belt hij me wel op, anders krijg ik de volgde dag al antwoord op mail.

 

Wil jij eens een dagje zonder telefoongerinkel kunnen doorwerken? Volg dan de tips hierboven of contacteer me via an@andersoffice.be.

anders office  |  0496 281 827  |  Bruiloftstraat 6  |  9050 Gentbrugge  |  KBO° 0788 092 435  |  info@andersoffice.be

,,

,,

Verlicht uw schouders,

  creëer tijd voor de kern

 An Van de Moortel

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse tips!