OneNote maakt je leven zoveel gemakkelijker!

 

OneNote is niet meer dan een programma om notities te maken. Simpel niet? Maar het is zo uitgebreid dat het je écht helpt om efficiënter te werken. Zeker omdat je er dan echt altijd bij kun vanaf elk device!

Hier onder al enkele tips waarmee je aan de slag kan.

 

Herschik je gedachten en ideeën  
Herschik gemakkelijk je gedachten en ideeën door de tekst te selecteren en gebruik te maken van Alt+Schift + je pijltjestoetsen.

 

 

 

 

 

Meer tips & tricks:

Je belangrijke notities selecteren om ze gemakkelijk op te volgen:

 

Je kan dit door een aantal shortcuts of door met de cursor op de  tekst te staan, dan via de rechtermuisknop “code” te kiezen en via het  dropdownmenu heb je een grote keuze aan tags of labels.

 

Schortcuts:

CTRL + 1 = voeg toe, markeer of verwijder een “To Do” label () label. Eenmaal de shortcut indrukken dan creëer je het selectievakje, 2x op CTRL+1 dan vink je het selectievakje aan en driemaal op de shortcut dan verwijder je het selectievakje.

CTRL + 2 = voeg toe, markeer of verwijder een “Important” label ()

CTRL + 3 = voeg toe, markeer of verwijder een “Question” label ()

CTRL + 4 = voeg toe, markeer of verwijder een “Bewaren voor later” label ()

CTRL + 5 = voeg toe, markeer of verwijder een “Definitie” label ()

CTRL + 6 = voeg toe of verwijder een markering ()

CTRL + 7 = voeg of verwijder een contactpersoon ()

CTRL + 8 = voeg toe of verwijder een adres ()

CTRL + 9 = voeg toe of verwijder een call ()

 

Zo, nu heb je heleboel geselecteerde notities hoe kan je nu het bos door de bomen zien? Ga naar het menu “start” daar kies je “Tags zoeken” en daar staan per label of tag al je geselecteerde tekst

 

Organiseer je taken

Uit de notities die je maakt, kunnen er al weleens taken ontstaan, grote of kleine. Dan wil je niet apart Outlook openen om dan daar je taken in te zetten want die horen tenslotte bij de notitie waar je mee bezig bent. OneNote heeft daar een oplossing voor. Selecteer de regels dia als taken in je Outlook moeten komen en klik in het “start” menu op “Outlooktaken”. Direct staan ze in je Outlook, met een linkje naar het notitieblok en de taak blijft gesynchroniseerd met OneNote en Outlook zodat je georganiseerd kan blijven.

 

Wil jij meer tips of iemand die je helpt in je administratie?  Aarzel dan niet om me te contacteren via an@andersoffice.be.

anders office  |  0496 281 827  |  Bruiloftstraat 6  |  9050 Gentbrugge  |  KBO° 0788 092 435  |  info@andersoffice.be

,,

,,

Verlicht uw schouders,

  creëer tijd voor de kern

 An Van de Moortel

Schrijf je nu in voor onze maandelijkse tips!