Work less and more? Met Microsoft Power Automate!

31.03.2019

Vandaag de dag hebben we voor alles een cloudservice en voor alles een app en dat is lekker makkelijk. Maar hoe laat je nu al die apps met elkaar communiceren, connecteren en samenwerken? We hebben een manier gevonden! We stellen je graag Microsoft Power Automate voor, het vroegere MS Flow

Geloof ons vrij, een beter middel om je processen efficiënter en effectiever te maken, bestaat er niet. Het is bovendien eenvoudig te installeren en te gebruiken.

Simpel automatiseren met Microsoft Power Automate

Met Microsoft Power Automate slaag je erin je bedrijfsprocessen eenvoudig te automatiseren en op te volgen door al je herhalende en tijdrovende processen en taken om te zetten in werkstromen. Doordat je al je opeenvolgende activiteiten automatisch uitvoert, verlies je geen tijd meer en maak je komaf met alle mogelijke soorten afleiding.

Twee voorbeelden

  • Stel dat je een sms zou ontvangen telkens als een belangrijke persoon je mailt. Op die manier hoef je niet meer constant je e-mail te checken en kan je de gewonnen tijd gebruiken voor andere zaken. Zoiets kan je automatiseren via Microsoft Power Automate. Niets gaat nog verloren en je mist geen enkele melding of interessante gebeurtenis meer.
  • Wellicht leg je je verkoopleads volgens een bepaalde procedure vast? Ook die procedure kan je automatiseren en opvolgen.

Hoe ga je te werk?

Met Microsoft Power Automate connecteer je alles met elkaar en doe je alles communiceren en samenwerken. Je kan zelfs bepaalde bestanden automatisch kopiëren tussen verschillende personen/afdelingen of programma’s. Je vindt er verschillende templates voor. En bestaat er nog geen template voor de flow die je wilt, dan ontwikkel je hem gewoon helemaal zelf.

Registreer je in Microsoft Power Automate en kies om te beginnen een bestaande template om een bepaalde taak/flow uit te voeren. Je kan uiteraard ook je eigen multistappenflow ontwikkelen door al je verschillende apps te connecteren. 

Probeer Microsoft Power Automate even uit

Probeer Microsoft Power Automate even uit

Een tweet-voorbeeld

Stel dat er iemand tweet over jouw bedrijf. Dan zet je Microsoft Power Automate aan het werk via de volgende stappen.

  1. Zet een flow op zodat je die persoon volgt op sociale media. Ga naar “+” Nieuw.
  2. Stuur de persoon een leuke boodschap.
  3. Voeg hem of haar toe aan een spreadsheet.
  4. Geef een goedkeuring om deze persoon op te nemen in je CRM.
  5. Na je goedkeuring worden de gegevens van de persoon opgeslagen in jullie salesforcedatabase.

Goedkeuringen kan je beheren via het web, je e-mail én de Power Automate App op je smartphone waarmee je je flows kan opvolgen, beheren en creëren.

Nog een voorbeeld

Dit gestroomlijnde goedkeuringsproces werkt samen met databases zoals Sharepoint, Microsoft Dynamics 365, Twitter, Mailchimp en meer dan 100 andere diensten.

Voor taken die onmiddellijk dienen te gebeuren, zoals documenten downloaden vanuit je e-mail en opslaan in Dropbox, vind je al templates die je met één druk op de knop kan uitvoeren.

Superhandige tool, toch?

Wat denk je ervan? Probeer Microsoft Power Automate even uit en laat ons weten wat je vindt van deze technologie die communiceert, connecteert en samenwerkt! Samen gaan we op weg naar de ultieme droom: WORKING SMARTER = WORK LESS and DO MORE !

Hulp nodig? We helpen graag, zoals altijd. Neem contact op met Anders Office, we antwoorden graag!